Παρασκευή 3 Μαΐου 2013

Αρνί στη σούβλα και κοκορέτσι πέντε χιλιάδων ετών, από την εποχή του Ομήρου!

Αρνί στη σούβλα και κοκορέτσι πέντε χιλιάδων ετών, από την εποχή του Ομήρου!

-->


“Φωτιά” θα πάρουν σε λίγες μέρες οι σούβλες και τα κάρβουνα για να “φιλοξενήσουν” τα παραδοσιακά πασχαλινά εδέσματα. Αρνί, κατσικάκι και κοκορέτσι θα έχουν την τιμητική τους στο πασχαλινό τραπέζι, ωστόσο ελάχιστοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν ότι όλες οι παραπάνω γεύσεις αλλά και ο τρόπος παρασκευής τους ήταν γνωστά στους αρχαίους Έλληνες, πριν από πέντε χιλιάδες χρόνια!

Όταν, μάλιστα, έψηναν στη σούβλα και καθώς δεν υπήρχαν τότε πινέλα, αλλά ούτε και λαδολέμονο, βουτούσαν ένα κλαδί από πεύκο σε χυμούς από άγουρο σταφύλι και άγουρο δαμάσκηνο και άλειφαν το κρέας προσδίδοντάς του μια ιδιαίτερη γεύση από φρούτα και ρετσίνι. Για να παρασκευάσουν κοκορέτσι μαρινάριζαν τα έντερα σε ξύδι, νερό και μέλι. Το ξύδι λειτουργούσε ως αντισηπτικό και αφυδάτωνε το έντερο από τα πολλά λίπη, ενώ το μέλι δημιουργούσε μια καραμελωμένη κρούστα. 

Οι επίσημες ονομασίες στην αρχαία ελληνική ήταν “πλεκτή” για το κοκορέτσι και “γαρδούμιο” για τη γαρδούμπα.

Με τον ίδιο τρόπο, ο σεφ Νίκος Φωτιάδης φτιάχνει σήμερα αρνί και κοκορέτσι για την οικογένειά του - και όχι μόνο - ωστόσο διευκρινίζει ότι αντί για κλαδί από πεύκο χρησιμοποιεί πευκοβελόνες στο ψήσιμο των αμνοεριφίων. “Το κοκορέτσι είναι καταγεγραμμένο στα έργα του Ομήρου, ο οποίος μας αποκαλύπτει ότι το έφτιαχναν από την αρχαία Ελλάδα. 

Οι λεπτομέρειες, μάλιστα, που αφορούν την παρασκευή του είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες” αναφέρει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ και τονίζει ότι όσοι δοκιμάζουν το κοκορέτσι που φτιάχνει με την ίδια συνταγή, μένουν εντυπωσιασμένοι από το αποτέλεσμα. “Το μέλι στο κοκορέτσι δεν είναι τόσο εμφανές, ωστόσο η παρουσία του στο ψήσιμο προσδίδει μια εξαιρετική υφή στο τελικό αποτέλεσμα” προσθέτει. Επισημαίνει, πάντως, ότι οι σούβλες δεν αναπτύχθηκαν ιδιαίτερα στην αρχαία Ελλάδα, καθώς δεν καταναλώνονταν μεγάλες ποσότητες κρεάτων.

Σήμερα, πέραν της γνωστής σε όλους σούβλας, κάθε τόπος έχει τη δική του πασχαλινή παράδοση που περιλαμβάνει πολλές και διαφορετικές παραλλαγές - από το κλέφτικο στη Μακεδονία και το ρίφι με πάτουδα στη Νάξο μέχρι τη γάστρα στην Ήπειρο και τα γαρδούμια στην Κρήτη.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα νησιά, όπου - στις περισσότερες περιπτώσεις - το αρνί είναι γεμιστό με διάφορα χόρτα και ρύζι και ψήνεται στο φούρνο. Το ρίφι με πάτουδα της Νάξου είναι ουσιαστικά ερίφιο με σέσκουλα, κουτσουνάδες από τις παπαρούνες που βγαίνουν το Πάσχα, μάραθο, μυρώνια και φρέσκο κρεμμυδάκι.
Λίγο βορειότερα, στη Μυτιλήνη, η παραδοσιακή συνταγή επιβάλλει το αρνί να είναι γεμιστό με σκέτο ρύζι, χωρίς χόρτα, αλλά με κουκουνάρι, σταφίδες και εντόσθια.
Στην Ήπειρο κυριαρχεί η γάστρα, στο ίδιο μήκος κύματος με τη ρεβυθάδα της Σίφνου. Μέσα στο σκεύος, το κρέας “συνοδεύεται” από χόρτα του βουνού που ευδοκιμούν στην περιοχή και μετά το μαγείρεμα προτίθεται αυγολέμονο. Στην Πάτρα, η παραδοσιακή συνταγή υπαγορεύει το αρνί να ψήνεται μαζί με κοιλιές και ποδαράκια, ενώ στη Μάνη το αποκαλούμενο ρεγάλι μοιάζει με κρέας κοκκινιστό με λίγο ζουμί και κόκκινη σάλτσα.

Στην Κρήτη, η παραδοσιακή κατσαρόλα είναι εκείνη που “φιλοξενεί” έναν ξεχωριστό μεζέ, που φτιάχνεται με τρεις διαφορετικούς τρόπους, τα γαρδούμια. Αυτά παρασκευάζονται είτε με το ποδαράκι του αρνιού με το νύχι, τυλιγμένο με εντεράκι, είτε με την κοιλιά του αρνιού τυλιγμένη σε εντεράκι, είτε με το συκώτι, τη μπόλια και το έντερο.

Ένας άλλος τρόπος μαγειρέματος, εναλλακτικός της σούβλας, του φούρνου ή της γάστρας είναι το κλέφτικο, που συναντάται σε κάποιες περιοχές της Μακεδονίας, αλλά και σε άλλα μέρη της χώρας. Φέρει την ονομασία του από την περίοδο της τουρκοκρατίας, όταν οι αρματωλοί και οι κλέφτες για να μην τους αντιληφθούν οι Τούρκοι, άνοιγαν έναν λάκκο στο χώμα, τοποθετούσαν κάρβουνα και το κρέας του αρνιού δεμένο μέσα δέρμα του και σκέπαζαν πάλι με κάρβουνα και χώμα. 
Το κρέας ψηνόταν χωρίς οσμές και καπνούς, ώστε να μην γίνεται αντιληπτό και οι παρασκευαστές του είχαν για αρκετές μέρες φαγητό, καθώς ήταν αρκετό να σκάψουν λίγο το χώμα για να βγάλουν λίγες μερίδες ακόμη.

Η ιδέα του ψηφίσματος χωρίς αέρα ενσωματώθηκε στο χτιστό φούρνο, η είσοδος του οποίου χτίζεται με πηλό και σπάει την επόμενη μέρα, αφού έχει ψηθεί το κρέας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. “Η συνήθεια του θαψίματος υπήρχε από τα αρχαία χρόνια για καθαρά χρηστικούς λόγους και πήρε νέα μορφή όταν οι αρχαίοι Έλληνες υιοθέτησαν από τους αρχαίους άραβες τον χτιστό φούρνο. Η είσοδός του χτίζεται για να μην υπάρχει καθόλου αέρας, διαφορετικά το κρέας θα καεί. Με το άναμμα, όμως, του φούρνου, την τοποθέτηση του φαγητού και το χτίσιμο της πόρτας διασφαλίζεται μια σταθερή θερμοκρασία, ιδανική για ένα ομοιόμορφο ψήσιμο επί πολλές ώρες” σχολιάζει ο κ. Φωτιάδης.

Διαφορετικές συνταγές, κατά τον σεφ, υπάρχουν πολλές και για τη μαγειρίτσα και αφορούν την παρουσία ή μη διαφόρων χόρτων, αρωματικών και ειδών εντοσθίων.

Ιδιαίτερη θέση, άλλωστε, στο γιορτινό μακεδονικό τραπέζι έχουν και οι τζιγεροσαρμάδες, φτιαγμένοι με ψιλοκομμένα εντόσθια, ρύζι, σταφίδες, κουκουνάρι και δυόσμο μέσα στη μπόλια του αρνιού. Η αντίστοιχη συνταγή στην Ήπειρο είναι το λεγόμενο τρίμμα που φέρει μέσα στην μπόλια τα εντόσθια αλλά και χοντροκομμένα πασχαλινά αυγά και φρυγανισμένο ψωμί. Σε πολλές περιοχές, επίσης, κυριαρχεί το σπληνάντερο, κατά το οποίο το παχύ έντερο των αμνοεριφίων γεμίζει με τη σπλήνα, με ρύζι κανέλα, καρπούς και σταφίδες, ενώ δεν λείπει και το κεφαλάκι, ένας μεζές που σερβίρεται στη λογική ότι δεν πετιέται ποτέ τίποτα φαγώσιμο.

Τσουρέκια και γλυκά ολοκληρώνουν το πασχαλινό τραπέζι με την απαραίτητη γλύκα που επιβάλλει ένα επιδόρπιο. “Τα τσουρέκια άρχισαν να φτιάχνονται από τα βυζαντινά χρόνια και έχουν δεχτεί επιρροές από την ανατολή και τα αρώματά της.

Οι παραλλαγές τους ανά περιοχή εξαρτώνται από τους λαούς με τους οποίους συνεργάζονταν ή με τους οποίους πολεμούσαν οι λαοί του βυζαντίου” τονίζει ο κ.
Φωτιάδης. Δεν παραλείπει, μάλιστα, να αναφέρει τα γλυκά επιδόρπια με τυρί που σερβίρονται στα νησιά, όπως τα καλτσούνια στην Κρήτη, τα πιτάκια με ανάλατη μυζήθρα και κανέλα στη Νάξο και τα μελιτίνια στη Σαντορίνη.

Παραδοσιακές γεύσεις συνταγές και τρόποι μαγειρέματος χιλιάδων χρόνων επιβιώνουν ακόμη στις περισσότερες περιοχές της χώρας, περνούν από γενιά σε γενιά και κατά καιρούς συγκεντρώνονται σε βιβλία μαγειρικής και σχετικές εκδόσεις χάρη στο μεράκι και το φιλότιμο κάποιων ανθρώπων. “Είναι, όμως, κρίμα που οι όποιες προσπάθειες είναι αποσπασματικές" λέει ο κ. Φωτιάδης και εύχεται να υπάρξει κάποια στιγμή μια συνολική συντονισμένη μελέτη με στόχο μια συνολική καταγραφή.

Ζητείται ιερέας για επιτάφιο και Ανάσταση σε χωριό της Κόνιτσας

Ζητείται ιερέας για επιτάφιο και Ανάσταση σε χωριό της Κόνιτσας


-->


Έκκληση προς κάθε κατεύθυνση για την εύρεση ιερέα που θα τελέσεις τις Ακολουθίες της Μεγ.Παρασκευής και του Μεγ.Σαββάτου στο χωριό Αγιας Βαρβάρα Κόνιτσας απευθύνει κάτοικος του χωριού.

«Για πρώτη φορά στην ιστορία του χωριού Αγία Βαρβάρα Κόνιτσας η επίσημη ενημέρωση από την ιερά Μητρόπολη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής καί Κονίτσης είναι ότι φέτος δεν μπορούν να διατάξουν κανέναν Ιερέα να πάει στο χωριό για την θεία λειτουργία της Μ. Παρασκευής και της Ανάστασης. Είμαι χωριανός και εκ μέρους των χωριανών και μετά από επικοινωνία που είχα με τον χωριανό μας και επίτροπο της εκκλησίας του χωριού Αγία Βαρβάρα με ενημέρωσε ότι από την Ιερά Μητρόπολη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής καί Κονίτσης του είπαν ότι φέτος δεν μπορούν να διατάξουν κανέναν Ιερέα να πάει στο χωριό για την θεία λειτουργία της Μ. Παρασκευής και της Ανάστασης».

Στο ίδιο δελτίο τύπου σημειώνεται ότι «κάθε χρόνο ερχόταν ιερέας στο χωριό νωρίς το απόγευμα για την θεία λειτουργία της Μ. Παρασκευής και νωρίς το απόγευμα για την θεία λειτουργία της Ανάστασης. Η ώρα φυσικά και δεν είχε σημασία αφού χωριανοί ξεκινούν από Αθήνα και διάφορες πόλεις της Ελλάδος και πηγαίνουν στο χωριό τους την Μεγάλη εβδομάδα για να παρακολουθήσουν με ευλάβεια την θεία λειτουργία της Μ. Παρασκευής και της Ανάστασης και να κάνουν το Πάσχα τους! Πραγματικά δεν μπορώ να σκεφτώ τι έχει αλλάξει και δεν μπορεί ένας Ιερέας να έρθει στο χωριό μας για λίγη ώρα».

Και ανακοίνωση-έκκληση που απέστειλε κάτοικος του χωριού καταλήγει ως εξής:

«Της άγιες μέρες που αρκετοί ιερείς παρευρίσκονται στις ακολουθίες στην μητρόπολη Κόνιτσας…ένας δεν μπορεί να έρθει λίγες ώρες νωρίτερα στο χωρίο μας;Να ξεχάσουμε σιγά σιγά και την φράση "Πάσχα στο χωριό" ;

Τι να πούμε στους χριστιανούς φιλοξενούμενους μας που έρχονται από άλλες πόλεις για να κάνουν Πάσχα;;;

pelop.gr

ΤΟ REUTERS ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ ΤΗ ΜΕΡΚΕΛ: ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟΥΣ... ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ"

merkel55

-->

Να ρίξει φως και να καταρρίψει τον μύθο πως οι βορειοευρωπαίοι επωμίζονται τα προβλήματα του Νότου επιχειρεί το πρακτορείο Reuters...

Στην κατάρρευση του μύθου πως οι φορολογούμενοι του Βορρά επωμίζονται τα χρέη του προβληματικού νότου εστιάζει το Reuters.

Στα τρεισήμισι χρόνια κρίσης και με τα πακέτα διάσωσης να έχουν ξεπεράσει τα 400 δισεκατομμύρια ευρώ, οι κάτοικοι της Βόρειας Ευρώπης δεν έχουν πληρώσει ούτε λεπτό του ευρώ

"Οι κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Φιλανδίας, της Αυστρίας, της Ολλανδίας και της Γαλλίας έχουν εξοικονομήσει δισεκατομμύρια ευρώ χάρη στην πτώση των επιτοκίων δανεισμού τους.

Αλλά αυτό δεν εμπόδισε να ριζώνει στο μυαλό των σκληρά εργαζόμενων βορειοευρωπαίων ψηφοφόρων ότι βάζουν χρήματα από την τσέπη τους για να σώσουν τους σπάταλους και τεμπέληδες κατοίκους του Νότου, υπονομεύοντας με αυτόν τον τρόπο την ενότητα της Ευρώπης", αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα.

"Μια ακούσια συνέπεια της κρίσης ήταν η Φινλανδία να επωφεληθεί απρόβλεπτα από αυτήν", παραδέχεται, μιλώντας στο πρακτορείο, ο επικεφαλής του γραφείου των διεθνών και ευρωπαϊκών σχέσεων του υπουργείου Οικονομικών στο Ελσίνκι, Μάρτι Σάλμι.

"Δεν χάσαμε ούτε ένα λεπτό του ευρώ μέχρι σήμερα. Ό,τι ισχύει για τη Γερμανία ισχύει και για τη Φινλανδία" τόνισε.

Σε ό,τι αφορά τη Γερμανία, σύμφωνα με έρευνα της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz, η χώρα στη διετία 2010-2012 εξοικονόμησε 10,2 δισεκατομμύρια ευρώ από την πτώση των επιτοκίων στα δεκαετή ομόλογα.

Μια άλλη μελέτη, του οικονομικού ινστιτούτου IFW, εκτιμά ότι το κέρδος στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό μόνο το 2011 ήταν 8,6 δισεκατομμύρια ευρώ χάρη στα χαμηλά επιτόκια της ΕΚΤ και το γεγονός ότι πλέον η Γερμανία θεωρείται το ασφαλές καταφύγιο για επενδύσεις. Το 2012 το αντίστοιχο ποσό έφτασε στα 9,6 δισεκατομμύρια ευρώ.

"Αν προσθέσουμε στο κέδρος από τα επιτόκια κατά την περίοδο 2010-2012 αυτά που θα έρθουν τα επόμενα χρόνια, καταλήγουμε σε μια συνολική ελάφρυνση των τόκων για το γερμανικό προϋπολογισμό ύψους 67 δισεκατομμυρίων ευρώ", αναφέρεται σε έγγραφο της Allianz που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η Φινλανδία, η Ολλανδία, η Αυστρία και η Γαλλία δεν έχουν μεν τα οφέλη της Γερμανίας, ωστόσο και αυτές οι χώρες έχουν δει μια σημαντική μείωση στο κόστος δανεισμού κατά την περίοδο της κρίσης.

"Οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης σημειώνουν σημαντικά οφέλη από αυτές τις επιχειρήσεις, χωρίς καν να ανακατανέμουν αυτά τα άμεσα και έμμεσα οφέλη", δήλωσε ανώτερος αξιωματούχος στις Βρυξέλλες.

Η καρδιά της παρανόησης σχετικά με τις απώλειες των φορολογουμένων είναι το γεγονός ότι στο δημόσιο λόγο, η διαφορά μεταξύ του να δανείζεις και να δίνεις έχει πάψει να υφίσταται.

Και με το δημόσιο αίσθημα να είναι τόσο εναντίον των πακέτων διάσωσης να είναι τόσο ισχυρό σε μεγάλο τμήμα της Βόρειας Ευρώπης, δεν υπήρξε προθυμία εκ μέρους των πολιτικών να διορθωθεί η λανθασμένη αυτή αντίληψη.

Το αντιευρωπαϊκό κόμμα "Αληθινοί Φινλανδοί" στη Φινλανδία, για παράδειγμα, αντλεί υποστήριξη από την πεποίθηση ότι οι Φινλανδοί ξοδεύουν χρήματα για τους Νοτιοευρωπαίους.

Η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Το φινλανδικό υπουργείο Οικονομικών έχει κερδίσει επιπλέον χρήματα από την κρίση.

Πέρυσι, η φινλανδική κεντρική τράπεζα συνεισέφερε 227 εκατομμύρια ευρώ στον φινλανδικό προϋπολογισμού ως αποτέλεσμα των κερδών που έβγαλε από τα ελληνικά, ισπανικά και πορτογαλικά κρατικά ομόλογα που κατέχει. Το 2011 η αντίστοιχη συνεισφορά ήταν μόλις 187 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το έτος, το κέρδος θα ανέλθει σε 360 εκατομμύρια ευρώ.

Ο μόνος κίνδυνος για τον Βορρά, σύμφωνα με το Reuters, θα ήταν μία ενδεχόμενη χρεοκοπία ή έξοδος από το ευρώ.

Όμως, όπως αναφέρει Πορτογαλία, Ιρλανδία και Ισπανία έχουν διαφύγει τον κίνδυνο, ενώ η Ελλάδα, η οποία αποτελεί και το μεγαλύτερο ρίσκο, "δεν τα πάει άσχημα προς το παρόν και ενδέχεται να βελτιωθεί περισσότερο από όσο περιμέναμε", επισημαίνεται στο Reuters από στέλεχος της Κομισιόν.

Εκτός από τα αρχικά 52,9 δισεκατομμύρια ευρώ που είχαν δοθεί στην Ελλάδα το 2010, οι φορολογούμενοι της Ευρωζώνης δεν έχουν στείλει άλλα χρήματα στη χώρα. Τα χρήματα όλων τα υπόλοιπων πακέτων διάσωσης έρχονται από τις αγορές, μέσω του ευρωπαϊκού ταμείου διάσωσης.

"Ακόμα κι αν χρειαστεί να διαγράψουμε και 1 δισεκατομμύριο ευρώ από το χρέος της Ελλάδας μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια και πάλι θα έχουμε βγει κερδισμένοι", δήλωσε ο Μάρτι Σάλμι και με αυτή τη δήλωση καταλήγει το δημοσίευμα.

makeleio,gr

Μια έκθεση… ΜΑΤ

Μια έκθεση… ΜΑΤ
-->



Τα εγκαίνια μιας ιδιαίτερης έκθεσης φωτογραφίας πραγματοποιήθηκαν χθες στο Πανεπιστήμιο Aalto στο Ελσίνκι. Η έκθεση, που επιμελήθηκαν Έλληνες μετανάστες και φοιτητές που ζουν στην Φινλανδία, έχει για πρωταγωνιστές άντρες των ΜΑΤ.
«Ο τίτλος της έκθεσης είναι ΜΑΤ 1236 και έχει θέμα τη βιαιότητα της ελληνικής αστυνομίας και των ΜΑΤ εναντία στους διαδηλωτές και γενικά ενάντια στους διαμαρτυρόμενους Έλληνες τα τρία τελευταία χρόνια», αναφέρει αναγνώστης του enikos.gr που έστειλε και το συγκεκριμένο θέμα προς δημοσιοποίηση.
«Η έκθεση ξεκίνησε πρώτα από τη Ζυρίχη, ύστερα στο Λονδίνο και τη Στοκχόλμη και τώρα θα προβάλλεται στο Ελσίνκι μέχρι και τις 30 Μαΐου. Σε όλες τις παραπάνω πόλεις η έκθεση είχε μεγάλη επιτυχία και είχε χιλιάδες επισκέπτες», τονίζει ο αναγνώστης και συμπληρώνει. «Στη χθεσινή έναρξη της έκθεσης παραβρέθηκαν αντιπρόσωπος της Διεθνούς Αμνηστίας, εκπρόσωπος της φινλανδικής αστυνομίας, συγγραφείς, δημοσιογράφοι και παράγοντες του κοινωνικού και πολιτικού γίγνεσθαι  στην ΕΕ».






Γιατί βάφουμε κόκκινα τα αυγά το Πάσχα. Όλες οι εκδοχές




-->

Η πρώτη εκδοχή για το βάψιμο των αυγών που επικρατεί κυρίως στην Ελλάδα, λέει ότι η Μαρία η Μαγδαληνή και η Παρθένος Μαρία, τοποθέτησαν ένα καλάθι με αυγά στη βάση του Σταυρού που ήταν σταυρωμένος ο Χριστός, τα οποία βάφτηκαν με το αίμα Του(από τις πληγές του).

Έπειτα, η Μαρία η Μαγδαληνή, πηγε τα αυγά αυτά τα μοίρασε μεταξύ των πιστών, όπου αυτός που το έδινε έλεγε «Χριστός Ανέστη» και αυτός που το έπαιρνε έλεγε «Αληθώς Ανέστη».
Επίσης, μία άλλη παραδοχή, αναφέρει πως μία γυναίκα κρατούσε ένα καλάθι με αυγά και της είπανε ότι ο Χριστός αναστήθηκε. Αυτή λοιπόν, δεν το πίστεψε και τότε τα αυγά γίνανε κόκκινα.
Τέλος μια τρίτη παραδοχή αναφέρει ότι η Μαρία η Μαγδαληνή ήταν μία πλούσια γυναίκα, με μεγάλη πειθαρχία απέναντι στον Χριστό. Ήταν το πρώτο άτομο στο οποίο ο Χριστός εμφανίστηκε, το πρωί μετά την ανάστασή Του.
Αυτή λοιπόν, πάλεψε σκληρά ώστε να διαδώσει το Ευαγγέλιο, μετά την ανάστασή Του. Λαμβάνοντας μεγάλη διάσταση ο αγώνας της, η όλη προσπάθειά της, διαδώθηκε μέχρι και στον ίδιο τον Καίσαρα στη Ρώμη.
Αυτός στη συνέχεια, την προσκάλεσε σε τραπέζι. Προσπάθησε να εξηγήσει στον Καίσαρα ότι ο Χριστός αναστήθηκε, και το έκανε αυτό, σηκώνοντας ένα αυγό από το τραπέζι.
Το αυγό γενικά, συμβολίζει την αναγέννηση από τα παλιά τα χρόνια
Ο Καίσαρας γέλασε ειρωνικά, λέγοντάς την πως, όσο ο Χριστός αναστήθηκε, άλλο τόσο αυτό το αυγό που κρατούσε, θα μπορούσε να αλλάξει ξαφνικά χρώμα.
Αλλά, πριν προλάβει να τελειώσει την πρότασή του, το αυγό που κρατούσε η Μαγδαληνή, άλλαξε χρώμα και έγινε κόκκινο.
Έτσι, σε γενικές γραμμές, χρησιμοποιούμε το Πάσχα αυγά γιατί συμβολίζουν την αναγέννηση – ζωή – ανάσταση του Χριστού, και τα βάφουμε κόκκινα συμβολίζοντας το αίμα του Χριστού και το θαύμα που έγινε κατά την ημέρα της Αναστάσεως.

Πηγή: http://www.fimes.gr