Πέμπτη 28 Απριλίου 2016

17 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για την μυθική σειρά Ο Ιησούς Από Τη Ναζαρέτ

Θεωρείται, δικαιολογημένα, η κλασική τηλεοπτική σειρά που προλογίζει το Πάσχα. Είναι, δικαιολογημένα, μια σειρά εμβληματική που ο μύθος της ξεπερνάει ακόμη και τις επαναλήψεις της.


1. Η ιδέα για τη δημιουργία μιας τηλεοπτικής
σειράς που θα απέδιδε με πιστότητα την ζωή του Ιησού σύμφωνα με τα τέσσερα Ευαγγέλια ήταν του Πάπα Παύλου του 6ου.

Aφού έδωσε θερμά συγχαρητήρια στον Ουκρανό παραγωγό Lew Grade για την ταινία του “Μωυσής”, τον παρότρυνε να αποπειραθεί μια τηλεοπτική σειρά με θέμα την ζωή του Ιησού. Ο Grade, ευφυής όπως αποδείχθηκε, ανέθεσε την σκηνοθεσία στον Φράνκο Τζεφιρέλι που τότε απολάμβανε τα εύσημα για την εξαιρετική κινηματογραφική μεταφορά του σαιξπηρικού Ρωμαίος και Ιουλιέττα.
2. Πιστός καθολικός ο Τζεφιρέλι, που γνώριζε προσωπικά τον Πάπα από την εποχή που ο τελευταίος ήταν Αρχιεπίσκοπος του Μιλάνου και επισκεπτόταν το Λύκειο που φοιτούσε ο σκηνοθέτης, αρχικά αρνήθηκε την πρόταση. Τα Χριστούγεννα του 1973 αποφάσισε να πει το ναι στο εγχείρημα με όρους.

3. Ο Φράνκο Τζεφιρέλι ήθελε να δημιουργήσει μια σειρά που θα εκτιμούσε ακόμη και η κοινότητα των άθεων, ένα λυρικό τηλεοπτικό έργο που θα γινόταν οικουμενικά αποδεκτό.
4. Σύμμαχοι του σε αυτό ιστορικοί και θεολόγοι από το Βατικανό και το Κολέγιο των Ραβίνων στο Λονδίνο. Η σύνθεση της πλοκής από τις ιστορίες των τεσσάρων ευαγγελίων με χρονολογική σειρά ανατέθηκε στον Άγγλο λογοτέχνη και σεναριογράφο Anthony Burgess. Μια επιλογή, αν μη τι άλλο, απρόσμενη. Ο Burgess είναι ο άνθρωπος που έγραψε το βίαιο, δυστοπικό και πάντα επίκαιρο Κουρδιστό Πορτοκάλι.
5. Βασισμένος περισσότερο στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη ο σεναριογράφος κράτησε όσο το δυνατόν περισσότερους διαλόγους όπως παρουσιάζονται αυτούσιοι στα τέσσερα πρώτα βιβλία της Καινής Διαθήκης με αρκετές φράσεις να απαγγέλλονται στα Αραμαϊκά.
6. Η επιλογή του πρωταγωνιστή ήταν σημαντική. Αν και αρχικά οι παραγωγοί ήθελαν να αναθέσουν τον ρόλο του Θεανθρώπου σε κάποιον σταρ κοινής αποδοχής, με τους Ντάστιν Χόφμαν και Αλ Πατσίνο να είναι τα κυρίαρχα ονόματα, σκηνοθέτης και σεναριογράφος ένιωθαν άβολα με τις παραπάνω προτάσεις καθώς και οι δύο ηθοποιοί δεν έμοιαζαν με την εικόνα που είχε καθιερωθεί στον κοινό νου για τον Ιησού.

7. Ο Ρόμπερτ Πάουελ είχε ήδη κάνει δοκιμαστικά ως Ιούδας Ισκαριώτης. Ο αστικός μύθος θέλει τον Τζεφιρέλι να αναρωτιέται: “Αν ο Ιούδας έχει τόσο εκφραστικά μάτια, του Ιησού πως πρέπει να είναι;”
8. Η επιλογή του για πρωταγωνιστή δεν ήταν αναίμακτη. Θρησκευτικές κοινότητες ενοχλήθηκαν καθώς σύμφωνα με όσα υποστήριζαν, ο Πάουελ ήταν “ένας ακόλαστος, που ζούσε έκλυτο βίο με τη σύντροφο του”. Tελικά ο πρωταγωνιστής παντρεύτηκε λίγο πριν αρχίσουν τα γυρίσματα.
9. Ο Τζεφιρέλι είχε απόλυτο δίκιο. Η εμφάνιση του θύμιζε τις εικόνες του Ιησού σε Καθολικές και Ορθόδοξες εκκλησίες και ο μέσος θεατής μπορούσε εύκολα να ταυτίσει τον χαρακτήρα με τον ερμηνευτή.
10. Ένα από τα πιο εύστοχα τρικ που χρησιμοποίησε ο Τζεφιρέλι ήταν να μοντάρει έτσι τη σειρά ώστε ο τηλεοπτικός Ιησούς να μην ανοιγοκλείνει ποτέ τα μάτια του. Ένα κόλπο για να φέρει ένα μυσταγωγικό, υπεράνθρωπο στοιχείο στη φιγούρα και μια επιλογή που τον δικαίωσε καθώς σύμφωνα με τους τηλεοπτικούς κριτικούς “ο θεατής απέκτησε μια διεισδυτική επαφή με το πρόσωπο του Ιησού”.
11. “Όταν κλήθηκα να υποδυθώ τον Ιησού, ήμουν 31 ετών και ομολογώ ότι μέχρι τότε δεν είχα κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη θρησκεία και καμία απολύτως γνώμη για τον Χριστό. Ύστερα από 9 μήνες γυρισμάτων σε επιβλητικά τοπία του Μαρόκου και της Τυνησίας, μπορώ να πω ότι πραγματικά πιστεύω στον Ιησού. Στη σκηνή της Σταύρωσης, ήμουν λίγο νευρικός, ίσως και από την εξάντληση που ένιωθα, ύστερα από τη δίαιτα 12 ημερών που είχα επιβάλλει στον εαυτό μου πριν από το γύρισμα” έχει πει σε συνέντευξη του.
“Κάποια στιγμή κοιτάζοντας στον καθρέφτη αναγνώρισα στο είδωλό μου τον Ιησού. Μου φάνηκε ότι είδα την εικόνα που έχει ο καθένας από εμάς για Αυτόν, όταν προσπαθούμε να Τον φανταστούμε. Την εικόνα που έχω συγκρατήσει από παιδί. Πραγματικά ελπίζω στο μνημόσυνό μου, να με θυμούνται και να με αποκαλούν όλοι ως ‘τον άνθρωπο που υποδύθηκε τον Ιησού’” συμπλήρωσε. Η καριέρα του τον επιβεβαίωσε. Μετά τη σειρά ο Πάουελ δεν κατάφερε ποτέ να κάνει κάτι που θα μπορούσε να ξεπεράσει αυτό το ρόλο. Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ ήταν ο ρόλος της ζωής του.



12. Το cast είχε και Ελληνικό χαρακτήρα. Ο Γιώργος Βογιατζής ήταν ένας εξαιρετικός στον ρόλο του Ιωσήφ σε ένα cast γεμάτο από αστέρια εμβληματικά της 7ης τέχνης.


jesus de nazareth 77 tv 16 g

13. Στο all-star-cast συμμετείχαν ιερά τέρατα της μεγάλης οθόνης όπως οι Τζέιμς Μέισον (Ιωσήφ της Αριμαθέας), Λόρενς Ολίβιε (Νικόδημος), Ροντ Στάιγκερ (Πόντιος Πιλάτος), Άντονι Κουίν (Καϊάφας), Έρνεστ Μπόργκναιν (Εκατόνταρχος) και Πίτερ Ουστίνοφ (Ηρώδης ο Μέγας), η αγαπημένη του Τζεφιρέλι -και Ιουλιέττα του στην κινηματογραφική μεταφορά του σαιξπηρικού δράματος του- Ολίβια Χάσεϊ (στο ρόλο της Παναγίας), η οσκαρική Αν Μπάνκροφτ (Μαρία Μαγδαληνή) αλλά και οι Ντόναλντ Πλέζανς (Μελχιώρ), Κρίστοφερ Πλάμερ (Ηρώδης Αντύπας), Τζέιμς Ερλ Τζόουνς (Βαλτάσαρ) και Κλαούντια Καρντινάλε (Μοιχαλίδα).
14. Τα γυρίσματα της σειράς ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 1975 και ολοκληρώθηκαν τον Μάιο του 1976 και έγιναν στο Μαρόκο και την Τυνησία. Οι σκηνές των συναγωγών τραβήχτηκαν στο νησί Djerba, ενώ οι σκηνές της Ιερουσαλήμ τραβήχτηκαν στην Μαροκινή πόλη Μοναστήρι (το όνομα της πόλης παραμένει Ελληνικό μέχρι και σήμερα) στην Βορειοανατολική Τυνησία, λιμένα της χώρας, στην περιοχή Σαχέλ.
15. Υπέροχη στην κινηματογράφηση και τη φωτογραφία, το μουσικό χαλί και τη σκηνογραφία, η σειρά θεωρείται από πολλούς ένα εμβληματικό τηλεοπτικό αριστούργημα και ένα ρίσκο που διέψευσε πολλούς. Με ατμόσφαιρα κατανυκτική, χρώματα γήινα και ένα βλέμμα που μένει μαζί σου στη μνήμη η σειρά που προβλήθηκε για πρώτη φορά από το Ιταλικό κανάλι RAI1 στις 27 Μαρτίου 1977 κρύβει στην αφήγηση της σκηνές που θεωρούνται κορυφαίες της τέχνης της μικρής και μεγάλης οθόνης -η σκηνή της ανάστασης του Λαζάρου θεωρείται από πολλούς κριτικούς κορυφαία.
Μετά την προβολή της στην Αμερική οι New York Times έγραψαν διθύραμβο ενώ έγινε ένα πρόγραμμα που τίποτα δεν θα μπορούσε να σταθεί απέναντι του. Το 46% των τηλεοράσεων στη Νέα Υόρκη και το 53% των τηλεοράσεων στο Λος Άντζελες είχαν υποταχθεί στη δύναμη της αριθμώντας συνολικά πάνω από 90 εκατομμύρια τηλεθεατές μόνο στις ΗΠΑ.
16. Το κόστος παραγωγής της σειράς υπήρξε πραγματικά υψηλό. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί, ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ κόστισε περίπου 16 με 18 εκατομμύρια δολάρια. Μέχρι σήμερα φέρεται να έχει φέρει καθαρό κέρδος 30 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που ειλικρινά θεωρούμε ότι το έχει ξεπεράσει.
17. Η σειρά έχει διάρκεια 371 λεπτά. Αν και ήταν υποψήφια σε πέντε κατηγορίες στα βρετανικά BAFTA, δεν κέρδισε ούτε ένα.


Ξύλο στην τουρκική Βουλή (Βίντεο)

Ξύλο στην τουρκική Βουλή

ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ, ΠΑΖΑΡΙΑ ΚΑΙ... ΜΠΟΥΝΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΖΑ                                                                                                       
Μεγάλη ένταση και επεισόδια σημειώθηκαν το βράδυ της Τετάρτης στη Βουλή της Τουρκίας.
Βουλευτές του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) και της φιλο-κουρδικής αντιπολίτευσης αντάλλαξαν σπρωξίματα και γροθιές χθες το βράδυ στην τουρκική Εθνοσυνέλευση.
Οι έντονοι διαπληκτισμοί προκλήθηκαν όταν έγινε αναφορά στις επιχειρήσεις που διεξάγει ο στρατός εναντίον των Κούρδων μαχητών στην νοτιοανατολική Τουρκία. Έπειτα από αυτή τη συμπλοκή, ο προεδρεύων ανακοίνωσε κατά το τέλος της συνεδρίασης πως το κοινοβούλιο δεν θα συνέλθει σε ολομέλεια πριν από τη Δευτέρα 2 Μαΐου.

Οι βουλευτές επρόκειτο να επεξεργαστούν αύριο και μεθαύριο τη νομοθεσία που απαιτείται έτσι ώστε οι Τούρκοι να ταξιδεύουν στην Ευρώπη χωρίς βίζα, ένα σημαντικό μέρος της συμφωνίας στην οποία κατέληξε η Άγκυρα με την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να ανακοπεί η ανεξέλεγκτη μεταναστευτική ροή στην Ευρώπη.
Οι διαπληκτισμοί ξέσπασαν όταν ο βουλευτής Φερχάτ Εντζού, του φιλο-κουρδικού Κόμματος Δημοκρατίας των Λαών (HDP), αναφέρθηκε στις δολοφονίες αμάχων κατά τις επιχειρήσεις που διεξάγει ο στρατός εναντίον μαχητών του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν (PKK) στη νοτιοανατολική Τουρκία.

ΒΙΝΤΕΟ - ΝΤΡΟΠΗ: Ο Άδωνις κατηγορεί τον ελληνικό λαό και υπερασπίζεται τα κοράκια

Ο Άδωνις Γεωργιάδης


“ Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ κατηγορεί τον ελληνικό λαό και υπερασπίζεται τα κοράκια ”


Σε νέα επίπεδα ρητορείας υπέρ του ΔΝΤ και κατά του ανώριμου και αχάριστου ελληνικού λαού, έφτασε αντιπρόεδρος της ΝΔ, Άδωνις Γεωργιάδης.

Προσπαθώντας να δικαιολογήσει τις «αντισυνταγματικές και παράλογές» (όπως ο ίδιος ο Γιούνκερ παραδέχτηκε) απαιτήσεις για νέα μέτρα που εγείρει το ΔΝΤ, είπε πως «οι απαιτήσεις του ΔΝΤ δεν σχετίζονται με την οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά με την πολιτική επιλογή του ελληνικού λαού στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις».

Με λίγα λόγια… η δημοκρατική επιλογή του λαού φταίει για τα μέτρα που ζητάει το ΔΝΤ, τα οποία η ΝΔ του Κυριάκου και του Άδωνη, θα ψήφιζε σαφώς, εν μία νυκτί…

Αμετανόητοι και επικίνδυνοι … οξυγόνο πάντως δεν τους λες!

Δείτε το βίντεο:  



Τι συμβολίζει η Μεγάλη Πέμπτη



Τη Μεγάλη Πέμπτη το Θείο Δράμα προχωρεί προς την αποκορύφωσή του. Την ημέρα αυτή γίνεται ο Μυστικός Δείπνος, όπου ο Ιησούς κοινωνεί τους μαθητές Του δίνοντάς τους από ένα κομμάτι ψωμί που συμβολίζει το σώμα Του και κρασί που συμβολίζει το αίμα Του. Το βράδυ ψέλνονται τα Δώδεκα Ευαγγέλια και στην εκκλησία περιφέρεται ο Σταυρός με τον Ιησού. Αφού τελειώσουν τα 12 Ευαγγέλια, κοπέλες αναλαμβάνουν με όλα τα ανοιξιάτικα λουλούδια. Βιολέτες, τριαντάφυλλα, μενεξέδες. Φτιάχνουν στεφάνια και γιρλάντες, ενώ ψέλνουν το μοιρολόγι της Παναγίας. Το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, οι γυναίκες αγρυπνούν στην εκκλησία και μοιρολογούν το Χριστό. Προσκυνάνε τον Επιτάφιο όλοι και περνάνε από κάτω "για να τους πιάσει η χάρη του Χριστού".
Σε μερικά μέρη τη Μεγάλη Πέμπτη ετοιμάζουν τον Ιούδα. Με παλιά ρούχα φτιάχνουν το ομοίωμα του και το περιφέρουν από σπίτι σε σπίτι ζητώντας "καψίδια". Κάθε νοικοκυρά δίνει ό,τι της βρίσκεται. Κληματόβεργες, λινάτσες ή του ρίχνει πετρέλαιο.
Την ημέρα εκείνη, σύμφωνα με την εκκλησία, έγινε ο Μυστικός Δείπνος –από εκεί ξεκινά το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας. Το ίδιο βράδυ ο Ιούδας προδίδει τον Χριστό, ο οποίος συλλαμβάνεται στον κήπο της Γεσθημανής, όπου έχει πάει για να προσευχηθεί με τους μαθητές του.
Επίσης, σε πολλές περιοχές της χώρας τη Μ. Πέμπτη οι γυναίκες ζυμώνουν τσουρέκια ή τις λεγόμενες «κουλούρες της Λαμπρής», οι οποίες επίσης συμβολίζουν την Ανάσταση, καθώς το αλεύρι μεταμορφώνεται με το ζύμωμα και γίνεται ψωμί.
Στην εκκλησία το βράδυ ψέλνονται τα Δώδεκα Ευαγγέλια, ενώ περιφέρεται και ο Σταυρός του Ιησού, συμβολίζοντας τη Σταύρωσή του. Αργότερα γίνεται και ο στολισμός του Επιταφίου από γυναίκες και κορίτσια. Σε πολλά μέρη της Ελλάδα, μάλιστα, οι γυναίκες διανυκτερεύουν στην εκκλησία, «φυλάγουν και μοιρολογούν το Χριστό» όπως συνηθίζουν να κάνουν για κάθε αγαπημένο τους νεκρό. Σε κάποιες εκκλησίες, ωστόσο, ο στολισμός του Επιταφίου γίνεται Παρασκευή μεσημέρι.
Το κύριο έθιμο της Μεγάλης Πέμπτης είναι το βάψιμο των κόκκινων αυγών και το ζύμωμα των τσουρεκιών. Αυτήν την ημέρα οι νοικοκυρές δεν πλένουν, δεν απλώνουν ούτε κάνουν άλλες δουλειές στο σπίτι
ekriti.gr

Παπακωνσταντίνου: Είμαι σε κακή οικονομική κατάσταση - Δεν έχω δουλειά

Με αφορμή την έκδοση του νέου του βιβλίου, ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου παραχώρησε συνέντευξη στο Βήμα fm και τους δημοσιογράφους Βασίλη Χιώτη, Νότη Παπαδόπουλο και Γιώργο Παπαχρήστο.  
 
 Ο πρώην «τσάρος» της ελληνικής οικονομίας μίλησε για το βιβλίο του, το «αχρείαστο» τρίτο μνημόνιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ, τα σενάρια επιστροφής στην πολιτική, τις κυβερνήσεις Παπανδρέου - Σαμαρά, την υπόθεση της Λίστας Λαγκάρντ, αλλά και την πολύ κακή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται.  
Για τις αποκαλύψεις του σχετικά με τη λίστα Λαγκάρντ και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που του ζήτησαν να «δώσει» τον Ευάγγελο Βενιζέλο  
«Θέλω να αναδείξω ότι σ' όλη αυτή την ιστορία παίχθηκαν μικροκομματικά παιχνίδια. Ήταν δύο άτομα και έγινε μία συνάντηση, κατά τη διάρκεια της Προανακριτικής – όχι όταν είχε πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης, αλλά όταν ήταν η ιστορία στη Βουλή. Δεν το ξέρω (αν θα είχα απαλλαγεί), αλλά ξέρω και είπα πως ό,τι είχα να πω, το είπα στη Βουλή. Δεν πρόκειται να μπω στη συζήτηση ποιος ήταν ή δεν ήταν, αν ήταν ο Α ή ο Β και τι ύψος είχε κτλ. Παρατηρήσατε ίσως ότι στην ανακοίνωση που εκδόθηκε από την κυβέρνηση, δεν διαψεύστηκε η συνάντηση. Ειπώθηκαν κάποια περί αναξιοπιστίας, ότι «έκρυβαν τα στικάκια» κτλ., αλλά η συνάντηση δεν διαψεύστηκε. Δεν μπορούσε! Μένω σ' αυτό. Το βιβλίο γράφτηκε, τελείωσε τον Απρίλιο του 2016, και η αναφορά είναι για στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.»  
Για τη διακυβέρνηση Σαμαρά και τη στάση της Ν.Δ  
«Είμαι εξαιρετικά αυστηρός απέναντι στον κ. Σαμαρά για την περίοδο της κοινής μας διακυβέρνησης. Θεωρώ ότι το τέρας του λαϊκισμού αυτός το εξέθρεψε. Αναγνωρίζω ότι έκανε μια στροφή 180 μοιρών, τον κρίνω αυστηρά για το γεγονός ότι τους τελευταίους έξι μήνες πέταξε από το παράθυρο ό,τι είχε κερδηθεί και έτσι βρεθήκαμε ξανά στο σημείο μηδέν, αλλά αυτό που ζούμε σήμερα είναι μια άλλη διάσταση, μια κατάσταση άλλης διάστασης. Τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά αν ο κ. Σαμαράς είχε ψηφίσει το πρώτο Μνημόνιο το Μάιο του 2010 και ίσως θα ήταν διαφορετικά αν και εμείς είχαμε επιλέξει – και θεωρώ ότι αυτό ήταν λάθος μας και μάλιστα κι εγώ είχα επιχειρηματολογήσει κατά – να πάμε σε εκλογές το Νοέμβριο του 2010. Θεωρούσα ότι είναι λάθος και θα έκανε κακό στην οικονομία, πολιτικά όμως ίσως να ήταν η κατάλληλη στιγμή.»  
 Για την κατάσταση που παρέλαβε στην οικονομία και τις ευθύνες της κυβέρνησης Καραμανλή  
«Μπήκαμε στο Μνημόνιο το 2010 με ένα τεράστιο έλλειμμα, 16% του ΑΕΠ, πρωτογενές 24 δις ευρώ. Και η σημερινή κυβέρνηση υπέγραψε τρίτο Μνημόνιο έχοντας πρωτογενές πλεόνασμα. Σκεφτείτε τη διαφορά... Η απάντηση είναι ότι ναι, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το Μνημόνιο, εάν είχαν παρθεί μέτρα. Πότε; Το 2008, το 2007. Βεβαίως (επί Καραμανλή). Όταν μιλούσε για θωρακισμένη οικονομία. Και υπάρχει ένα στοιχείο που έχει περάσει στα ψιλά και δεν το ξέρει πολύς κόσμος. Ότι το έλλειμμα της χώρας είναι 10% ήδη το 2008. Όχι το 2009, που είναι 16% και το έχει παραδεχθεί ακόμη και η Ν.Δ. σήμερα, περνώντας μια περίοδο στην οποία εξακολουθούσαν να λένε ότι το έχουμε φουσκώσει κτλ. και δεν ήταν 16%. Ε, 16% ήταν, δυστυχώς. Και ευτυχώς που όλες οι κυβερνήσεις πλέον έχουν παραδεχθεί ότι το σημείο αφετηρίας ήταν εκεί. Και ο κ. Τσίπρας το έχει παραδεχθεί, μακάρι να ήταν μικρότερο, αλλά δυστυχώς ήταν αυτό.»  
Για την περίφημη συνάντηση Παπανδρέου-Στρος Καν και του ιδίου στο Νταβός  
«Στη συνάντηση αυτή ήμουν παρών. Είναι η περίφημη συνάντηση στην κουζίνα, στο Νταβός, για την οποία τόσα έχουν γραφτεί, διάφορα πράγματα. Έγινε σε μια κουζίνα, διότι οποιαδήποτε δημόσια συνάντηση των τριών μας την επόμενη θα ήταν πρωτοσέλιδο ότι η Ελλάδα προσέφυγε στο ΔΝΤ και ήταν μια εποχή που ακόμα, θυμίζω, οι Ευρωπαίοι ήταν μακριά από το να φτιάξουν ένα μηχανισμό. Είναι η εποχή που εμείς παίρνουμε μέτρα και άλλα αν χρειαστεί, αλλά οι αγορές δεν πείθονται, διότι θέλουν εγγύηση πτώχευσης από εμάς και μας λένε «κάντε εσείς τα μέτρα λιτότητας και μη σας νοιάζει», αλλά φάνηκε ότι αυτό δεν δούλευε.
Μας είπαν τότε «πηγαίνετε στον Στρος Καν να του ζητήσουμε να βοηθήσει να πείσουμε τους Γερμανούς» και δεύτερον, για να πούμε ότι αν δεν μπορούμε να δανειστούμε από τις αγορές πια και αν οι Γερμανοί και όλη η Ευρώπη δεν φτιάχνουν μηχανισμό, τι κάνουμε τότε; Ο μόνος μηχανισμός που εκ του καταστατικού του ήταν υποχρεωμένος να μας δανείσει, παρότι τα χρήματα ήταν πολλά, ήταν το ΔΝΤ.
Ο Χιλιανός επικεφαλής μιας μεγάλης ομάδας 20 ατόμων που είχε καθίσει απέναντί μου και αφού είπαμε τα διαδικαστικά, μου έδωσε ένα τόμο και μου λέει «ορίστε, κύριε υπουργέ». Του λέω «τι είναι αυτό» και διαβάζω τον τίτλο: «Αναμόρφωση της ελληνικής φορολογικής διοίκησης». Λέω «πότε προλάβατε και το κάνατε, εμείς τώρα ξεκινήσαμε» και βλέπω την ημερομηνία: 2005. Είχαν κληθεί από την κυβέρνηση Καραμανλή, τους είχε φωνάξει ο κ. Αλογοσκούφης, και είχαν κάνει μια πάρα πολύ καλή δουλειά, η οποία μετά είχε μπει στα συρτάρια.
Η δουλειά που έκαναν με εμάς το 2010 και το 2011 δεν μπήκε στα συρτάρια. Νομοθετήθηκε και θα σας πω ευθέως: είναι δύσκολο, από ένα σημείο και μετά, όπως το θέμα των αποδείξεων που μας ταλαιπώρησε τόσο καιρό, όσο βαθαίνει η κρίση και οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα, να μπορέσεις να συμμαζέψεις ένα σύστημα και να πεις σε όλο τον κόσμο να κόβει αποδείξεις. Έχει να κάνει δηλαδή και με την κρίση που βάθυνε.»
 Για τη συγγραφή του βιβλίου, το ενδεχόμενο επιστροφής στην πολιτική και το μέλλον του  
«Έγραφα σπίτι μου, δίπλα σε μια πολύ δυνατή οικογένεια που με βοήθησε πάρα πολύ, και σκεφτόμουν το μέλλον. Είναι εξαιρετικά δύσκολο στην Ελλάδα (να βρω δουλειά) και προσπαθώ να κινηθώ στο εξωτερικό, όχι πάντα με επιτυχία. Πολιτικά, δεν έχω καμία σκέψη να προσπαθήσω ξανά και το λέω ξεκάθαρα ότι αυτό το βιβλίο, όχι, δεν είναι προάγγελος επαναδραστηριοποίησης.
Πρέπει να λύσω μια σειρά από προσωπικά ζητήματα, ζητήματα οικονομικής επιβίωσης, διότι είμαι στην πολιτική πάρα πολλά χρόνια και αντιθέτως με άλλους έχω βρεθεί σε πολύ χειρότερη οικονομική κατάσταση από αυτή που ήμουν όταν μπήκα. Δεν έχω σύνταξη, δεν έχω δουλειά, άρα λοιπόν πρέπει να λύσω αυτά πρώτα πριν σκεφτώ οτιδήποτε άλλο. Άρα λοιπόν, όχι (δεν θα επιστρέψω στην πολιτική).
Η πολιτική είναι κάτι εξαιρετικά συναρπαστικό και κανείς πρέπει να έχει γνώση τι έχει να αντιμετωπίσει όταν μπαίνει. Εγώ μπήκα με άγνοια κινδύνου και θα έπρεπε να ξεκάθαρα έχω προστατεύσει τον εαυτό μου σε πολλά πράγματα. Ένα λάθος που έκανα, αλλά ήταν θέμα χειρισμού αυτό, ήταν η περίφημη δήλωση ότι δεν θα πάρω άλλα μέτρα.
Προσωπικά μου έκανε μεγάλη ζημιά, διότι με υπέσκαψε και όταν την έκανα αφορούσε άλλη χρονιά και δεν ήξερα ότι θα είχαμε και άλλη αύξηση στο έλλειμμα, στο 16%, και όντως θα χρειαστούν και άλλα μέτρα. Μου δημιούργησε ένα τεράστιο πρόβλημα προσωπικής αξιοπιστίας.» 
usay.gr

ΤΩΡΑ: Άγριο κράξιμο σε βουλευτές και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στο Καπάνι (ΦΩΤΟ & VIDEO)





Ένταση επικρατεί αυτή την ώρα στην κεντρική αγορά της Θεσσαλονίκης όταν πολίτες και έμποροι αντιλήφθηκαν την παρουσία κλιμακίου του ΣΥΡΙΖΑ Α' Θεσσαλονίκης με επικεφαλείς τους Τάσο Κουράκη και Τριαντάφυλλο Μηταφίδη.


Με φράσεις όπως ''φύγετε'', ''δεν ντρέπεστε να κάνετε και βόλτα στην αγορά'', πολίτες στο Καπάνι επιτέθηκαν φραστικά στους βουλευτές εκφράζοντας έτσι την αγανάκτησή τους για την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση.

Νωρίτερα, ο κ. Κουράκης αγόρασε το περιοδικό δρόμου ''Σχεδία'', ενώ ο κ. Μηταφίδης συνομίλησε με τον γνωστό σε όλους καστανά της πλατείας Αριστοτέλους ο οποίος διαμαρτυρήθηκε για το πρόστιμο που του είχε επιβληθεί.

Δείτε τις φωτογραφίες και το βίντεο του Thestival:








thestival.gr





Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους: Ρίχνουν ηθελημένα το καράβι στα βράχια (η έκθεση σε pdf)

45
Για σκόπιμη καθυστέρηση στην ολοκληρωση της διαπραγματευσης κάνει λόγο η η τριμηνιαία έκθεση του γραφείου προϋπολογισμού της Βουλής κάνοντας λόγο για πολιτικές σκοπιμότητες και προσωπικα θέλω.
«Η Ελλάδα δεν έχει άλλη επιλογή από το να εφαρμόσει το τρίτο Μνημόνιο» αναφέρει η Έκθεση επισημαίνοντας ωστόσο ότι η ανάκαμψη δεν θα έρθει αυτόματα με την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης και τις επενδύσεις του πακέτου Γιουνκέρ.
Όσον αφορά στο χρέος το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους για πρώτη φορά με ξεκάθαρο σχεδόν τρόπο προτρέπει την Κυβέρνηση να μην υπολογίζει σε «κούρεμα» του χρέους. Παρά το γεγονός ότι η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα  ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο , στο ίδιο τμήμα υπάρχει η παραδοχή ότι η σύνθεση του ελληνικού χρέους καταδεικνύει ότι οποιαδήποτε περίπτωση αναδιάρθρωσής του προϋποθέτει την εφαρμογή σκληρών πολιτικών λύσεων – από όλες τις πλευρές – με το κύριο ζητούμενο να είναι ποιος τελικά θα αναλάβει το κόστος του «κουρέματος».