Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Δώρο Πάσχα

Όλοι οι μισθωτοί που απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου δικαιούνται να λάβουν από τον εργοδότη τους Δώρο Πάσχα. Για τον υπολογισμό του ποσού του Δώρου Πάσχα λαμβάνεται υπόψη ο τρόπος αμοιβής των μισθωτών δηλαδή αν αμείβονται με ημερομίσθιο ή με μισθό. Η χρονική περίοδος που υπολογίζεται το Δώρο αρχίζει από την 1 Ιανουαρίου μέχρι 30 Απριλίου κάθε έτους. Συνεπώς, αν κάποιος εργαστεί ολόκληρο το ανωτέρω χρονικό διάστημα δικαιούται να λάβει μισό μηνιαίο μισθό αν αμείβεται με μισθό και 15 ημερομίσθια αν αμείβεται με ημερομίσθιο.
Σε περίπτωση όμως που η σχέση εργασίας κάποιου μισθωτού με τον εργοδότη του δεν είχε διάρκεια ολόκληρο το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα είτε γιατί αποχώρησε οικειοθελώς από την εργασία του, είτε γιατί απολύθηκε, δικαιούται να λάβει αναλογία Δώρου η οποία υπολογίζεται ως εξής: Προκειμένου για αμειβόμενο με μισθό, ποσό ίσο με 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού ή ένα ημερομίσθιο ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε 8 (οκτώ) ημερολογιακές ημέρες. Σε περίπτωση που κάποιος εργαστεί λιγότερο από οκτώ ημέρες δικαιούται ανάλογο κλάσμα για Δώρο Πάσχα.
Πότε καταβάλλεται το Δώρο Πάσχα
Το Δώρο Πάσχα καταβάλλεται την Μεγάλη Τετάρτη, εννοείται βέβαια ότι ο εργοδότης μπορεί να καταβάλλει το δώρο και νωρίτερα από την παραπάνω ημερομηνία. Για Το Δώρο Πάσχα παρακρατούνται εισφορές υπέρ του ΙΚΑ και Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών. Το δώρο Πάσχα σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να καταβληθούν σε είδος, αλλά μόνο σε χρήμα.
Χρόνοι που συνυπολογίζονται στο Δώρο ΠάσχαΔεν αφαιρείται αλλά λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του Δώρου Πάσχα ο χρόνος υποχρεωτικής αποχής από την εργασία των γυναικών πριν και μετά τον τοκετό.
Tο χρονικό διάστημα κατά το οποίο εργαζόμενος σπουδαστής έλαβε σπουδαστική άδεια προκειμένου να συμμετάσχει σε εξετάσεις.
Ο χρόνος άδειας λουτροθεραπείας, εφόσον υπάρχει γνωμάτευση από ασφαλιστικό οργανισμό.
Αν ο μισθωτός ασθένησε κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα θα αφαιρεθούν μόνο οι ημέρες που έλαβε επίδομα ασθενείας απ τον ασφαλιστικό φορέα. Παράδειγμα: Αν ένας μισθωτός απουσίασε από την εργασία του λόγω ασθένειας 60 μέρες και πήρε επίδομα ασθενείας από το ασφαλιστικό του ταμείο μόνο για 40 ημέρες, θα αφαιρεθούν από το χρονικό διάστημα της εργασιακής σχέσης μόνο οι 40 ημέρες για τις οποίες επιδοτήθηκε και όχι οι 60.
Χρόνοι που δεν συνυπολογίζονται στο Δώρο ΠάσχαΔεν υπολογίζονται οι μέρες κατά τις οποίες ο μισθωτός απείχε από την εργασία του αδικαιολόγητα ή λόγω άδειας χωρίς αποδοχές.
Δεν λαμβάνεται υπόψη το διάστημα απουσίας των εργαζομένων λόγω συνδικαλιστικής δραστηριότητας (δηλαδή ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας)
Σχετικά με την απεργία, η δικαστηριακή νομολογία δέχεται ότι οι ημέρες της απεργίας δεν υπολογίζονται στο χρόνο διάρκειας της εργασιακής σχέσης γιατί η αποχή του μισθωτού οφείλεται σε δική του θέληση και δεν μπορεί επομένως να χαρακτηριστεί σαν δικαιολογημένη απουσία. Κατ’ αναλογία το ίδιο ισχύει και με τις στάσεις εργασίας αφού και αυτές αποτελούν στην πραγματικότητα απεργία.
Υπολογισμός του ΔώρουΒάση υπολογισμού του δώρου αποτελούν οι αποδοχές που πραγματικά καταβάλλονται στους μισθωτούς κατά την 15η ημέρα πριν από το Πάσχα. Σε περίπτωση που η εργασιακή σχέση έχει λυθεί πριν από την παραπάνω ημερομηνία το Δώρο Πάσχα υπολογίζεται με βάση τις αποδοχές που καταβάλλονταν την ημέρα που λύθηκε η εργασιακή σχέση. Σαν καταβαλλόμενος μισθός ή ημερομίσθιο είναι το σύνολο των τακτικών αποδοχών. Στη έννοια των τακτικών αποδοχών περιλαμβάνονται ο μισθός ή το ημερομίσθιο, καθώς και κάθε άλλη παροχή (είτε σε χρήμα είτε σε είδος, όπως υπερεργασία, νόμιμη υπερωρία, επίδομα αδείας, επίδομα ισολογισμού, επιδόματα για τροφή, κατοικία, κτλ) εφ’ όσον καταβάλλεται από τον εργοδότη σαν αντάλλαγμα της παρεχόμενης από τον μισθωτό εργασίας, τακτικά κάθε μήνα, ή κατ’ επανάληψη περιοδικά σε ορισμένα διαστήματα του χρόνου. Στις τακτικές αποδοχές συνυπολογίζεται και το επίδομα αδείας. Συνεπώς ο μισθωτός θα λάβει το Δώρο Πάσχα προσαυξημένο με τον συντελεστή αδείας ο οποίος ανέρχεται σε 0,041666 π.χ εργαζόμενος με δώρο Πάσχα 900 ευρώ, με την προσαύξηση του συντελεστή αδείας θα πρέπει να πάρει 938 ευρώ.
Πίνακας υπολογισμού Δώρου Πάσχα
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ
ΗΜΕΡΕΣ
ΜΙΣΘΩΝ
ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟ
ΗΜΕΡΕΣ
ΜΙΣΘΟΣ
ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟ
1
0,004160,125
61
0,254167,625
2
0,008330,25
62
0,258327,75
3
0,01250,375
63
0,262497,875
4
0,016660,5
64
0,266668
5
0,020830,625
65
0,270828,125
6
0,0250,75
66
0,2758,25
7
0,029160,875
67
0,279168,375
8
0,033331
68
0,283328,5
9
0,03751,125
69
0,287498,625
10
0,041661,25
70
0,291668,75
11
0,045831,375
71
0,295828,875
12
0,051,5
72
0,39
13
0,054161,625
73
0,304169,125
14
0,058331,75
74
0,308329,25
15
0,06251,875
75
0,312499,375
16
0,066662
76
0,316669,5
17
0,070832,125
77
0,320829,625
18
0,0752,25
78
0,3259,75
19
0,079162,375
79
0,329169,875
20
0,0833332,5
80
0,333310
21
0,087492,625
81
0,3374910,125
22
0,091662,75
82
0,3416610,25
23
0,095832,875
83
0,3458210,375
24
0,13
84
0,3510,5
25
0,104163,125
85
0,3541610,625
26
0,108333,25
86
0,3583210,75
27
0,112493,375
87
0,3624910,875
28
0,116663,5
88
0,3666611
29
0,120833,625
89
0,3708211,125
30
0,1253,75
90
0,37511,25
31
0,129163,875
91
0,3791611,375
32
0,133334
92
0,3833211,5
33
0,137494,125
93
0,3874911,625
34
0,141664,25
94
0,3916611,75
35
0,145834,375
95
0,3958211,875
36
0,154,5
96
0,412
37
0,154164,625
97
0,4041612,125
38
0,158334,75
98
0,4083212,25
39
0,162494,875
99
0,4124912,375
40
0,166665
100
0,4166612,5
41
0,170835,125
101
0,4208212,625
42
0,1755,25
102
0,42512,75
43
0,179165,375
103
0,4291512875
44
0,183335,5
104
0,4333213
45
0,187495,625
105
0,4374913,125
46
0,191665,75
106
0,4416513,25
47
0,195835,875
107
0,4458213,375
48
0,26
108
0,4513,5
49
0,204166,125
109
0,4541513,625
50
0,208336,25
110
0,4583213,75
51
0,212496,375
111
0,4624913,875
52
0,216666,5
112
0,4666514
53
0,220826,625
113
0,4708214,125
54
0,2256,75
114
0,47514,25
55
0,229166,875
115
0,4791514,375
56
0,233327
116
0,4833214,5
57
0,237497,125
117
0,4874914,625
58
  0,241667,25
118
  0,4916514,75
59
  0,24582 7,375
119
  0,4958214,875
60
0,257,5
120
0,515
 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Μισθωτός του οποίου η σχέση εργασίας είχε διάρκεια 65 μόνο μέρες μέσα στο διάστημα από 01-01 έως 15-04 του τρέχοντος έτους, πρέπει να λάβει για ΔΩΡΟ ΠΑΣΧΑ.
  • Εάν ο μισθωτός είχε μισθό 1000 €, μηνιαίως το δώρο του θα είναι ίσο με 1000 € χ 0,27082 (συντελεστής μισθού) = 271 € χ 0.041666 (συντελ.αδείας ) = 11.28 €, 271+11.28= 282.2 €, ΔΩΡΟ ΠΑΣΧΑ.
  • Εάν ο μισθωτός είχε ημερομίσθιο 30 €, το δώρο του θα είναι ίσο με 30 € χ 8,125 συντελεστής ημερομισθίου = 243.75 € χ 0.041666 (συντλ.αδείας) =10.15 €, 243.75 € +10.55 = 253.9 €. ΔΩΡΟ ΠΑΣΧΑ.
Πηγή: fle.gr

Σάββατο 9 Απριλίου 2016

«Zito Hellas!»: O πρωθυπουργός του Καναδά γιόρτασε με τους ομογενείς κρατώντας ελληνική σημαία Read more: http://www.newsbomb.gr/ellada/ethnika/story/684879/zito-hellas-o-prothypoyrgos-toy-kanada-giortase-me-toys-omogeneis-kratontas-elliniki-simaia#ixzz45KVmHm7x

«Zito Hellas!»: O πρωθυπουργός του Καναδά γιόρτασε με τους ομογενείς κρατώντας ελληνική σημαία

Είναι από εκείνες τις φορές που συγκινείται κανείς, όταν βλέπει πώς μια χώρα σέβεται και τιμά τους ξένους πολίτες της, ακόμη κι όταν πρόκειται για μια εθνική επέτειο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας υποδειγματικής συμπεριφοράς αποτελεί και ο πρωθυπουργός του Καναδά Τζάστιν Τριντό, ο οποίος παρακολούθησε την παρέλαση των Ελλήνων ομογενών στο Μόντρεαλ, κρατώντας την ελληνική σημαία.
Ο κ. Τριντό έδωσε το «παρών» στην παρέλαση για τον εορτασμό των 195 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και εμφανίστηκε ιδιαίτερα ευδιάθετος.
AdTech Ad
trido 708
Σε ένα ιδιαίτερα θερμό μήνυμά του μέσω του προσωπικό λογαριασμού του στο twitter, ο Καναδός πρωθυπουργός έγραψε: «Ζήτω η Ελλάδα! Είναι πραγματικά υπέροχο που παρευρίσκομαι στην παρέλαση για την Ημέρα Ανεξαρτησίας των Ελλήνων».
 Zito Hellas! Great to be in Papineau today for Montreal's Greek Independence Day Parade.
Read more: http://www.newsbomb.gr

9 απαντήσεις για την αποχώρηση των Γιατρών Χωρίς Σύνορα από τα hotspot


Η αποχώρηση των Γιατρών Χωρίς Σύνορα από τα hotspot υπήρξε άμεση, μετά την εφαρμογή της συμφωνίας ΕΕ και Τουρκίας, γεννώντας όμως και ερωτηματικά για το σκεπτικό της απόφασης αυτής. Απαντώντας στα πιο επίκαιρα ερωτήματα, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα αποσαφηνίζουν τους λόγους της αναστολής των δραστηριοτήτων τους από τα hotspot και διευκρινίζουν τον τρόπο με τον οποίο συνεχίζουν να εργαζόμαστε στην Ελλάδα.
1. Γιατί οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα αποχωρούν από τα hotspot στην Ελλάδα;
Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα αποφασίσαμε να αναστείλουμε όλες τις δραστηριότητές μας στα hotspot αφότου η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας άλλαξε τον ίδιο τον σκοπό των κέντρων αυτών. Από κέντρα καταγραφής που έδιναν τη δυνατότητα στους ανθρώπους να φύγουν από τα νησιά και να βρουν προστασία σε κάποια χώρα της Ευρώπης, έχουν μετατραπεί σε προ-αναχωρησιακά κέντρα που προσφέρουν ανεπαρκείς εγγυήσεις για τον σεβασμό των βασικών δικαιωμάτων των ανθρώπων. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, δεν θέλουμε η βοήθεια που παρέχουμε να εργαλειοποιηθεί και να πάρουμε μέρος στην υλοποίηση ενός πολιτικού σχεδίου που συνέλαβαν τα κράτη-μέλη της ΕΕ και το οποίο υποσκάπτει το δικαίωμα για αίτηση ασύλου και ανθρωπιστική βοήθεια. Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα θα συνεχίσουμε όμως να υποστηρίζουμε τους πρόσφυγες σε όλα τα άλλα προγράμματα εκτός των hotspot και να παρακολουθούμε την κατάσταση γύρω από αυτά.

2. Με αυτή την απόφαση μήπως βάζετε τις αρχές πάνω από την ιατρική βοήθεια;
Αν συνεχίζαμε να δρούμε στα hotspot, θα γινόμασταν συνεργοί ενός συστήματος που δεν εγγυάται ότι οι ανάγκες, οι ευπάθειες ή το δικαίωμα για προστασία των ανθρώπων λαμβάνονται επαρκώς υπόψη. Δεν μπορούμε να γίνουμε συνεργοί ενός συστήματος απελάσεων που η μόνη του προτεραιότητα είναι να επιστραφούν αυτοί οι άνθρωποι. Υπό αυτές τις συνθήκες, πιστεύουμε ότι δεν πληρούνται πλέον οι προϋποθέσεις για την παροχή αμερόληπτης και ανεξάρτητης ανθρωπιστικής βοήθειας.

3. Δεν θεωρείτε ότι έτσι αφήνετε τους ανθρώπους χωρίς την απαραίτητη ιατρική φροντίδα;
Άλλες οργανώσεις συνεχίζουν να παρέχουν ιατρική φροντίδα στους ανθρώπους που βρίσκονται μέσα στα hotspot. Από την πλευρά μας, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μετριάσουμε τον αντίκτυπο αυτής της απόφασης στην υγεία και τις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων που φτάνουν στα νησιά. Π.χ. στη Λέσβο θα συνεχίσουμε να διεξάγουμε δραστηριότητες διάσωσης στη θάλασσα και να εγγυόμαστε επείγουσα ιατρική φροντίδα μετά την άφιξη. Θα διασφαλίσουμε επίσης τη μεταφορά στο κέντρο των Γιατρών Χωρίς Σύνορα στον Μανταμάδο, όπου θα συνεχίσουμε να παρέχουμε κατάλυμα, βοήθεια και ιατρική φροντίδα. Ακόμη, μια κινητή ιατρική ομάδα θα λειτουργεί έξω από το κέντρο για να καλύπτει τις ανάγκες και θα εξακολουθήσουμε να παρακολουθούμε τις ιατρικές ανάγκες έξω από τη Μόρια.

4. Ποιοι ακριβώς είναι οι κίνδυνοι των μαζικών απελάσεων;
Δεν είμαστε σε θέση να ορίσουμε και να χαρακτηρίσουμε τις απελάσεις ως «μαζικές απελάσεις». Αυτό που μπορούμε να βεβαιώσουμε με ασφάλεια είναι ότι οι άνθρωποι που φτάνουν στις ευρωπαϊκές ακτές διακινδυνεύουν τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους αναζητώντας ασφάλεια. Η μεγάλη πλειοψηφία έχει ζήσει δραματικές εμπειρίες πολέμου και συγκρούσεων. Δεν θα έφευγαν αν είχαν άλλες επιλογές. Το να επιστραφούν χωρίς να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι ευπάθειες και οι ανάγκες τους για προστασία, καθώς και το να ανατεθεί σε τρίτες χώρες αυτό που θα έπρεπε να είναι ευθύνη των ευρωπαϊκών κρατών είναι εξαιρετικά αντιδεοντολογικό και απάνθρωπο. Εάν η λογική αυτής της συμφωνίας εφαρμοζόταν από όλες τις χώρες, δεν θα υπήρχαν πρόσφυγες, καθώς όλα τα θύματα συγκρούσεων θα παγιδεύονταν στις εμπόλεμες ζώνες. Αυτό είναι τελείως απαράδεκτο.
Επίσης, ανεξάρτητα από τα νομικά ερωτήματα και ζητήματα σχετικά με τη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας, ρωτάμε εάν η επιστροφή των ανθρώπων στην Τουρκία, μια χώρα που φιλοξενεί ήδη περισσότερους από 2,5 εκατομμύρια Σύρους, είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλιστεί ότι οι άνθρωποι αυτοί θα έχουν δίκαιη μεταχείριση όσον αφορά το αίτημα προστασίας τους. Δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με το πώς θα υλοποιηθεί αυτή η συμφωνία, ενώ υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να μην υπάρχουν εγγυήσεις για τα δικαιώματα και την προστασία αυτών των ανθρώπων.

5. Στην Τουρκία δεν μπορούν οι άνθρωποι να ζητήσουν άσυλο στο πλαίσιο του προγράμματος μετεγκατάστασης;
Πρώτα και κύρια, είναι δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί κάποιος πιστεύει ότι η μετεγκατάσταση από την Τουρκία πρόκειται να λειτουργήσει, όταν το πρόγραμμα επανεγκατάστασης εντός των κρατών-μελών της ΕΕ έχει ήδη αποτύχει παταγωδώς εξαιτίας της έλλειψης δέσμευσης των κρατών-μελών. Το πρόγραμμα μετεγκατάστασης που έχει ανακοινωθεί δεν είναι σαφές και δεν εγγυάται ότι τα ανθρωπιστικά δικαιώματα και τα δικαιώματα προστασίας θα γίνουν σεβαστά. Αντιθέτως, το μοντέλο μετεγκατάστασης που έχει ανακοινωθεί προβλέπει ότι για κάθε Σύρο που θα διακινδυνεύει τη ζωή του στη θάλασσα και θα επιστρέφεται στην Τουρκία, ένας άλλος θα έχει την ευκαιρία να γίνει δεκτός στην Ευρώπη. Αυτός ο υπολογισμός είναι κυνικός, δεν βασίζεται στις ατομικές ανάγκες και είναι τελείως απαράδεκτος. Επιπλέον, αυτό το πρόγραμμα υποτίθεται ότι αφορά μόνο τους Σύρους και δεν λαμβάνει υπόψη τα νόμιμα αιτήματα ανθρώπων άλλων εθνικοτήτων.

6. Θεωρείτε ότι η Τουρκία δεν είναι ασφαλής χώρα για τους πρόσφυγες;
Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα δεν είναι σε θέση να συμβάλουν στη συζήτηση για το αν η Τουρκία είναι ασφαλής τρίτη χώρα.  Αυτό στο οποίο είμαστε αντίθετοι είναι η σκόπιμη επιλογή των κρατών-μελών της ΕΕ να αναθέσουν τη διαχείριση των συνόρων τους στην Τουρκία και να μην ανταποκριθούν στην υποχρέωσή τους να προστατεύουν και να βοηθούν τους ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο.

7. Ποια είναι η κατάσταση τώρα στα hotspot;
Η εσπευσμένη ανακήρυξη των ανοιχτών χώρων καταγραφής σε κλειστά κέντρα απελάσεων δεν συνοδεύτηκε από την υλοποίηση ενός μηχανισμού βοήθειας για τους ανθρώπους που βρίσκονται εκεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των συνθηκών διαβίωσης στον καταυλισμό. Υπεύθυνοι γι' αυτό είναι εκείνοι που υπέγραψαν τη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας. Επίσης, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα ανησυχούμε ιδιαίτερα για όλα τα ευάλωτα άτομα που έχουν μείνει στα κέντρα (ασθενείς, ηλικιωμένους, έγκυες γυναίκες κ.λπ.). Δεν θα έπρεπε να βρίσκονται σε ένα τέτοιο κέντρο κράτησης. Επιπλέον, η έλλειψη πληροφοριών και σαφήνειας σχετικά με το καθεστώς πρόσφυγα/μετανάστη αυξάνει την απογοήτευση των ανθρώπων.

8. Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα παίρνουν πολιτική θέση; Δεν θα πρέπει να είστε ουδέτεροι; 
Συχνά η ιατρική βοήθεια από μόνη της δεν είναι αρκετή για να σωθούν ζωές και να μετριαστεί η δυστυχία. Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα πρέπει να μιλήσουμε ανοιχτά για πολιτικές ενέργειες που έχουν ανθρωπιστικές επιπτώσεις, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα και ειδικά στα hotspot αυτή τη στιγμή. Οι ανθρωπιστικές επιπτώσεις της κατάστασης που βλέπουμε τώρα στα hotspot είναι ο λόγος που ασκούμε κριτική στη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας και που αποφασίσαμε να αποχωρήσουμε από αυτά. Δεν μπορούμε να είμαστε μέρος ενός συστήματος που στερεί από τους ανθρώπους τα θεμελιώδη δικαιώματά τους.
Υπάρχει, επίσης, η εσφαλμένη αντίληψη ότι οργανώσεις όπως οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα λειτουργούν σε πολιτικό κενό. Όταν οι πολιτικές αποφάσεις έχουν ανθρωπιστικές επιπτώσεις, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα παίρνουμε ξεκάθαρη θέση και έχουμε την ηθική υποχρέωση να τις καταγγείλουμε. Για περισσότερο από έναν χρόνο υποκαθιστούμε τα ευρωπαϊκά κράτη όσον αφορά την παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που την έχουν ανάγκη, σε μια κρίση που δεν ήταν αποτέλεσμα φυσικής καταστροφής ή σύρραξης αλλά απόρροια των πολιτικών και των αποφάσεων των ηγετών της Ευρώπης. Επίσης, καταγγέλλουμε έντονα την αντιδεοντολογική χρήση της ανθρωπιστικής βοήθειας ως εργαλείου για την επίτευξη πολιτικών αποτελεσμάτων στο πλαίσιο της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας.

9. Τι πρέπει να συμβεί για να ξαναρχίσουν οι δραστηριότητες των Γιατρών Χωρίς Σύνορα στα hotspot;
Η μόνη προϋπόθεση για να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε στα κέντρα αυτά είναι η εγγύηση ότι η πρόσβαση σε προστασία και ανθρωπιστική βοήθεια θα γίνει σεβαστή. Η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας δεν προσφέρει τέτοιες εγγυήσεις. Αντιθέτως, επισημοποιεί ένα σύστημα που βασίζεται σε αρχές αποτροπής και όχι ανθρωπισμού. Ως ανθρωπιστική οργάνωση που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 60 χώρες και ασχολείται καθημερινά με τις ανθρωπιστικές ανάγκες των προσφύγων σε όλο τον κόσμο, δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να δεχτούμε να συμμετάσχουμε σε ένα μοντέλο που θέτει σε κίνδυνο το δικαίωμα αίτησης ασύλου.

BINTEO. Κατάσχεση πρώτης κατοικίας ζευγαριού ηλικιωμένων συνταξιούχων λόγω ΕΝΦΙΑ!





Κι όμως, κατασχετήριο για την πρώτη κατοικία έφτασε σε ηλικιωμένο ζευγάρι στο Ψυχικό. Το ζευγάρι συνταξιούχων δεν μπορούσε να πληρώσει το ποσό των 200.000 ευρώ που προέκυψε από τις δόσεις του ΕΝΦΙΑ.







Όπως αποκάλυψε η τηλεοπτική εκπομπή mega σαββατοκύριακο, το ζευγάρι ηλικιωμένων, 86 και 82 ετών, έλαβε κατασχετήριο κατοικίας καθώς δεν μπορούσε να πληρώσει το φόρο τουΕΝΦΙΑ. Το σπίτι είχε κληρονομηθεί από τους γονείς της συζύγου.

Χρέος ΕΝΦΙΑ 200.000 ευρώ!

Μονάχα ο φόρος του 2015 άγγιξε τις 30.000 ευρώ ενώ όπως αποκάλυψε το ζευγάρι στην κάμερα της εκπομπής, το ετήσιο εισόδημα από τις συντάξεις που λαμβάνουν, δεν ξεπερνά τις 20.000 ευρώ.

Ο σύζυγος κατάφερε να μπει στην ρύθμιση των 100 δόσεων για το διακανονισμό του χρέους, ωστόσο αδυνατούσε να πληρώνει τη δόση των 1.700 ευρώ για τον ΕΝΦΙΑ. Ένας φόρος ο οποίος συνολικά έφτασε το ποσό των 198.000 ευρώ!

Το ζευγάρι προσπάθησε να πουλήσει το σπίτι, κάτι που δεν κατάφερε, ενώ έφτασαν μέχρι και στο σημείο να πουλήσουν κοσμήματα και έπιπλα για να αντεπεξέλθουν οικονομικά!
Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο μοναδικός λόγος που η κατοικία παραμένει στους κατόχους της, είναι η... αποχή των δικηγόρων!


www.newsit.gr